søndag 28. august 2011

Oregon 25-28. August

OK, da var jeg kommet hjem fra Oregon. Vi dro opp tirsdag morgen etter en travel dag på med trening, besøk på skolen hvor jeg endelig fikk velge fag og så hjem for å pakke. På volleyballtreningen på tirsdag valgte vi også nummer til draktene(siden den første kampen var på lørdag, men jeg og Payton gikk glipp av den), og jeg valgte nr 8 :) Etter trening dro vi hjem, og ca. klokken 12 dro vi inn til skolen i Genesee. Alle fagene mine er heldigvis ved siden av hverandre, og i samme etasje som skapene. Fagene jeg valgte for 1. termin er: Precalculus, creative writing, English, U.S history, fitness, chemestry og Ad. biology. For 2. termin vil matten byttes til trigonometry, creative writing til noe sånn karriere-forberedende greier og fitness til vekttrening.

Vi dro først over til Wahington, hvor vi overnattet hos noen familiemedlemmer, og alle som skulle til Oregon samlet seg der(15 stk. med meg ). Vi kom frem i 10-11 tiden, så vi gikk egentlig bare for å legge oss med en gang. Klokken 6 sto vi opp og spiste frokost(taco med egg, kjøtt, poteter, mais + frukt og donuts) og så spilte jeg og Payton litt volleyball mens bilene ble pakket. Turen ned til Lincoln City, Oregon tok ca. 6 timer(og vi så en bjørn på veien bort!!!) og strandhuset vi bodde i var KJEMPEFINT!!!!! Det lå ca. 100 meter fra stranda, men klimaet er omtrent som Stavanger, og det var for det meste kaldt, klart og masse vind. Men jeg fikk tatt masse fine bilder. Første dag bestilte vi pizza og pakket bare ut og fant rom, spilte fuzzball og bordtennis og sånt. Torsdag morgen sto Larry(bestefaren), Payton og jeg opp rett før 6 og dro ned til stranda. Det var lavvann og vi fant en del skjell og steiner, og jeg fikk tatt en og del fine bilder av stranda m/ tåke og så vidt noe solskinn i bakgrunnen. Resten av dagen tilbrakte vi på stranda, selv om det var veldig kaldt, og jeg liker ikke kulde -.- Vi gikk tur nedover stranda og samlet ting.
På fredagen gikk jeg og en del andre et godt stykke nedover stranda, og plutselig så vi noe stort som var skyldt opp på stranda. EN SEL!!! En del folk samlet seg rundt den, noen heldte vann over den, og en jente ringte for å få tak i hjelp. Jeg tok noen bilder, men holdt meg litt unna siden den hadde noen store tenner stikkende ut av kjeften, og den så litt irritert ut. På vei tilbake hadde noen satt opp et skilt, på det sto det bl.a at vi ikke måtte helde vann over den, siden seler og sjøløver tydeligvis hviler på strendene… Wops, haha :D En del av fedrene(Rick og 2 onkler) hadde dratt for å kjøpe drager da vi kom tilbake, så noen dro ut med dem, men jeg var veldig trøtte og gikk tilbake til huset.

Grunnen til at jeg var trøtte er rett og slett fordi jeg tydeligvis er allergisk mot en del dyr som liker og bite meg, og på vei til Oregon ble jeg bitt rett over øyet av alle steder!!! Nei, jeg har ingen bilder, og ja øyet mitt var rødt og hovent lenge, og allergipillene jeg kjøpte gjorde meg kjempetrøtt.

Siste dagen før avreise tilbrakte vi for det meste på stranda, og på kvelden kledde vi oss fint og feiret 50 års bryllupsjubileumet til foreldrene til Jennifer. Jeg satt oppe til ganske sent og spilt kort, så da vi ble vekket i dag morges i 5-6 tiden var jeg ganske bortevekk :P Heldigvis hadde jeg pakket, og sov en del i bilen.

Da vi kom hjem i 2-3 tiden i dag hadde endelig pakken min kommet(med litt mer klær, smykker, sjokolade og MATTEBØKENE MINE<3). Det er kjempevarmt nå og jeg orker egentlig ingenting, men i morgen er det igjen volleyballtrening kl. 6… yey…

Nå mot kvelden har det kommet en kald front innover området hvor jeg bor, og det betyr masse lyn og torden!!! Dvs, ikke slik som i Norge med kanskje et par lynnedslag, nope, minst 30 som jeg har fått med meg, og etter en stund kom regnet også :P Det er supervarmt fremdeles da, og etter at vi tente stearinlys ble det ikke bedre. Strømmen gikk nesten et par ganger, men det roet seg ned, slik at vi kunne se kong fu panda :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar