torsdag 24. november 2011

Thanksgiving!

I dag er dagen! Selveste Thanksgiving. Dagen begynte med å stå opp klokken 8, spise en lett frokost(angret på det senere, men ikke av den grunnen dere kanskje tror) og så på Thanksgiving-paraden direkte fra Manhattan og gjorde litt av hvert for å få tiden til å gå. Klokken 11 pakket vi sammen vårt "bidrag" til middagen og dro til Troy - ca. 20 minutter borte. Vi feiret sammen med Ricks familie hos faren hans Bill Parkins. Hadde ikke helt kontroll på hvem folka var, men inkludert meg var vi 13 stk. Det vil si meg og familien min(6 stk) - Jennifer kom ikke før i 4 tiden btw siden hun måtte jobbe - Bill, 3 søsken av Rick, datteren til en av dem, sønnen til en av dem + kone og sønn(1 år).
Jeg hold på å dø av sult siden jeg spiste ingenting mellom kl. halv 9 om morgenen og nesten halv 4, men middagen var syyyyykt god! Jeg tok litt for mye av alt; Kalkun og saus, skinkestek + sennepsaus, grønn salat, potetmos, stuffing(skeptisk...), en kakeaktisk dessert "strawberry pretzle", søtpotet-ting(men den smakte ikke jeg på), rundstykker med smør og hjemmelaget syltetøy... legger til mer ettersom jeg kommer på det.
Vi så også på T.V. mer eller mindre hele dagen; College football og basketball.
Kort etter middagen spiste vi også dessert; sjokoladepekannøttpai, "pumpkin bars" med glasur, sjokoladepeppermyntostekake, gresskar-krydderkake, noe som minnet om tilslørte bondepiker, men med gresskarkake og syltetøy i stede for eple og hav nå enn det andre heter... crubmles? (ja, norsken svikter litt -.-)
Jeg var ganske mett når dagen var omme, men ikke mer enn jul/nyttår. Men jeg var utrolig trøtt så det var litt grusomt å sitte der og stirre på T.V.-en i ... (fra 4-8) 4 timer og nesten sovne... Følte meg litt slem, siden det så sikkert ut som om jeg kjedet meg, men jeg var faktisk bare trøtt! :P

Jeg planlegger å være oppe til midnatt for å se om det kommer noen bra tilbud på forever21 sin hjemmeside. Black Friday har tilbud mellom 70-90% så jeg vil være tidlig ute og kanskje finne litt mer julegaver til meg selv (A) Frem til da, ca. 2.5 timer fra nå av, skal jeg prøve å lese litt i boka jeg leser i Engelsken - 1984 av G. Orwell - men jeg kommer sikkert til å sovne, siden den er litt kjedelig og de siste 3 ukene har jeg lest ca. 25 sider... meeeen så har jeg lest nesten 500 sider i Narnia også...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar