lørdag 31. desember 2011

Julaften

Etter å ha sovet relativt lenge og ha blitt enda mer forkjølet våknet jeg og tilbringte et par timer med å få tiden til å gå. Jeg hjalp litt til med å rydde i huset, leste litt, så på TV og rundt klokken 12 kledde jeg meg om til kjole(den lilla finkjolen som jeg kjøpte for 7 dollar tidligere i år). Klokken 1 begynte gjestene å komme, søsteren til Rich, Patty, med mann, sønnen hennes, med kone og barn, datteren Tara, Rich´s far, Bill, Rich´s bror, Steve, med en sønn.
Vi spiste utrolig mye, alt fra chips og dipp, frukt og grønnsakssnacks, julekaker x 10 sorter og små innbakte ostepølser. Julaften var ganske forskjellig fra det jeg er vant med, og jeg følte litt den amerikanske stemningen. Et konkret eksempel er at mannfolka freaket ut da TV-en ikke virket og de MÅTTE se football-kampen… Men vi fikk den til slutt til å virke, men laget vi heiet på(Seattle Sea hawks) tapte (mot San Francisco 49érs).
Rundt klokken 3-halv 4 spise vi middag. Vi hadde svinekjøtt, lam, potetmos, brokkoli, salat og en ris-ting(nesten risgrøt, men forskjellen var at vi helte kald melk og fløte over den kokte risen og hadde brunt sukker og kanel på. Dette er en svensk tradisjon fra Rich´s familie. Jeg fikk mandelen btw :) Og det betyr tydeligvis at jeg er den neste som skal gifte meg. Yey!).
Etter middagen spiste vi mer julekaker, så på TV og da klokken nærmet seg 5 begynte vi å åpne et par gaver. Gavene jeg fikk var: Idaho Vandals t-skjorte, Vandals øyredobber og bodylotion fra Patty Heaths familie; Fleeceteppe og en bok(Clockwork Angel) av Tara, Idaho quarters og $20 fra Bill, ”Swedish Fish” fra Rich og gavekort på $30 til Maceys fra Steve.
Klokken 7 begynte gudstjenesten i den lutherske kirken i Genesee og vi dro inn for å se Emmy og Jennifer synge. Det var en ganske bra gudstjeneste med masse fin musikk og lystenning osv.
Da vi dro hjem løste samlingen seg opp og jeg var i seng før klokken 11.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar