onsdag 21. desember 2011

Oppsummering av den siste uken min(12-18 desember, 2011)

På mandagen hadde vi vanlig dag og jeg kommer ikke på om noe spennende hente, utenom at vi hadde besøk av en fyr I historietimen som snakket om The American Civil War. Jeg kjedet meg mer eller mindre i hjel. Kan si det slik: han snakket mer om våpen og hva slags skade de gjorde – mageskudd med detaljert beskrivelse bl.a. – masse statistikk om antall omkomne og kort sagt veldig lite om den faktiske krigen.

Tirsdagen begynte nemmelig bra; fikk en ny t-skjorte av Wyatt, ettersom den første var altfor stor. Nå er den bare stor :) I kjemitimen gjorde jeg for en gangs skyld veldig lite. Mellom alle gangene jeg måtte rette på tegningen til Ryan Kneal (han tegnet folk som skjøt hverandre, måtte bytte ut våpnene med blomster og kaker….) planla jeg og Wyatt å gå ut en gang(aner ikke når). Jeg fikk nesten overbevist han om at vi burde se Breaking Dawn, men vi endte opp med bowling, og taperen må betale for pizza og brus :P Etter skolen hadde vi kamp, så jeg fikk dratt hjem og begynte på leksene før jeg dro inn igjen til skolen. Vi spilte mot Orofino og det var absolutt min beste kamp so far! Jeg guard-et ”min” person veldig bra, spilte bra defense og scorte til og med! I følge Karli har hun aldri hørt publikumet juble så høyt før! Jeg hadde det største smilet resten av kampen og fikk en del positive kommentarer om hvor raskt jeg har utviklet meg. Er faktisk ikke så dårlig lenger, og er av og til en av starterne! Etter kampen begynte jeg på leksene igjen og var oppe halve natten for å prøve å bli ferdig med Creative Writing-novellen min. Jeg ble ikke ferdig.

Neste morgen våknet jeg 6:35 og tenkte bare ”sh**, jeg har 10 minutter før jeg må være ute av døra.” I løpet av 15 minutter var jeg klar til å dra, frokosten hadde jeg i hånda og jeg sminket meg på skolen. Jeg hadde virkelig problemer med å snakke spansk siden jeg var så trøtt. Før skolen begynte vikk jeg også snakket med Mr. Barham om novellen min, og fikk utsatt den. Jeg ble sykt lettet! Men resten av dagen var jeg utrolig, utrolig trøtt… holdt på å sovne i alle timene. Alle utenom historietimen hvor vi måtte forlate klasserommet for å la en hund snuse rundt etter narkotika. Haha, den fant ikke noe, men den la igjen noge -.- klasserommet stinket resten av timen, og jeg følte meg kvalm etter at rektor Caldwell sprayet rommet med luftfrisker som luktet eple. Vi fortsatte å ha gruppearbeid i kjemien, så jeg fikk planlagt litt mer med Wyatt og tegnet litt mer med Ryan :)
Treningen etter skolen den dagen var, for å si det rett ut, forferdelig xD Vi måtte løpe utrolig mye! Tror jeg løp minst 20 ganger frem og tilbake i gymsalen – 10 av disse måtte gjøres på 11 sekunder – og vi løper i alle øvelsene vi gjør også! Da jeg kom hjem fra trening dro resten av familien for å se på en musikkforestilling, men jeg var helt utslitt og hadde uansett lekser… Jeg fikk forresten basketball hettegenseren + genseren min, mørkeblå med logo og navn på baksiden.

Det eneste jeg husker fra torsdagen er at jeg var den eneste på basketballaget som valgte å bruke hettegenseren (de andre hadde på genseren) og etter skolen dro jeg ned på butikken og kjøpte mer Reeces, powerade, Chex og en muffin. 16:15 gikk bussen til Kendrick hvor vi spilte. En av de andre utvekslingsstudentene (Mooka fra Kina) spilte på JV-laget. Vi ledet suverent de to første kvartene, de scoret faktisk ingen mål, men de tok oss igjen og det endte med uavgjort, overtid, og til slutt slo de oss :( Jeg følte meg ganske dårlig etterpå, spilte faktisk de 3 siste minuttene med tårer rennende ned kinnene mine etter å ha vrengt ankelen pretty bad (og vi hadde ikke innbyttere, siden Steph foul-et 5 ganger og fikk ikke spille mer). I tillegg slo en av jentene til meg slik at leppen min begynte å blø, tennene mine verket i 2 dager etterpå og magen min føltes sår (hadde gangsperr, og en av jentene poket meg hele tiden… utrolig plagsomt!). Jeg var også sint på meg selv for at eg var sliten og ikke spilte så bra som jeg hadde ønsket og at jeg gråt pg.a. ankelen, noe som gjorde at jeg bare gråt mer. Miranda kjørte meg hjem etter kampen. Veien var glatt og jeg var ganske redd, men vi kom oss frem til slutt :)

Hmm… jeg husker ikke noe særlig spennende som skjedde på fredagen – jeg tror vi hadde fri…hmmm… jeg fikk en Amerikansk mobil og dro på trening, det er alt –, så jeg hopper videre til lørdagen. Dette skulle være min ”sove ut”-helg, men det ble ikke helt sånn. Jeg sto opp rundt 8, spiste frokost og dro til kjøpesenteret i Moscow med Rick for å kjøpe litt forskjellige ting jeg trengte. Vi var der rundt halv 10, men det åpnet ikke før 10, så jeg koste meg på Rit Aid, hvor jeg handlet alt av sminke og baderomsting som jeg trengte. Rick dro forresten for å handle ting han trengte, så jeg gikk alene, yey. Jeg møtte 10 Genesee folk der. Først Karli(og typen), Sammy og Sophie på Rue21, og de hjalp meg med å finne ut hva eg kunne kjøpe til Steph(Starbucks-gavekort) og så møtte jeg Ryan, Jack og Ben på Sports Town, og Ryan prøvde å få meg til å kjøpe sko og shorts til han, men han ville ikke fortelle meg hvilke, så jeg fikk ikke kjøpt dem :/ haha. Jeg kjøpte to par sko, og innen den tid hadde jeg to store poser med stuff. Rett før jeg skulle gå å møte Rick møtte jeg Wyatt, Forrest, Dallan og Thomas. Som vanlig måtte de kommentere hvor mye jeg hadde kjøpt, men de er bare sjalu sier vi… Jeg glemte egentlig ut tiden litt, så jeg var glad for at jeg hadde pakket alle basketballtingene mine på forhånd. Vi dro hjem, jeg fikk hentet dem, fullt på vannflasken min, funnet en snack og kjørte ned til skolen. Vi spilte mot Timberland og JV vant og jeg scoret nok en gang :) Resten av dagen gikk med på å se Varsity og de to guttelagene spille. Jeg tekstet kjempemasse, over 100 meldinger haha, men jeg har ubegrenset bruk av SMS, så det gjør ikke noe. Klokken var nesten 8 på kvelden da alle kampene var ferdige og jeg var allerede trøtte! Men vi dro ikke hjem helt enda. Jeg satt på med Mattie til Stephs hus. Vi hadde en slags spleisefest hvor vi spiste masse(!), spilte Just Dance 3 på wii og delte ut den siste Secret Santa-gaven. Jeg fikk et lotionsett av min Secret Santa(Holly). Vi hadde det utrolig morsomt; en del av foreldrene konkurrerte i dansing og det var vell bare generelt gøy… En gang før 11 dro jeg hjem med Jennifer og Carson. Jeg tror jeg sovnet med en gang.

På søndagen sto jeg nok en gang opp før 8 og dro til kirka for å se på Emersons juleforestilling. Etter gudstjenesten delte alle ungene/ungdommene seg opp i grupper(jeg gikk med Sammy, Mattie, Beau og Carson) for å dele ut julekaker til Genesee. Dette tok rundt en time, og jeg frøs veldig siden jeg gikk i skjørt. På vei hjem stoppet vi hos Kneckt, Stout, Thomas and Maurie og en til nabo for å gi dem kaker. Jeg var hjemme i nesten en time før Payton kom og hentet meg(hun hadde hjulpet med dekorasjonene) til Hollys overraskelsesselskap. Vi var litt ute(iskaldt) og spiste og holdt selskapsleker. I 4-5 tiden løste det seg opp, og Holly og en del andre basketballspillere gikk til en frivillig trening. Jeg trengte virkelig litt pause, så jeg gikk ikke. Jeg, Miranda og Payton ryddet opp og så på en utrolig morsom YouTube-video av noen i klassen til Miranda, som prøvde å snakke fransk(hysterisk morsomt) og i 6-tiden dro vi også hjem. Resten av dagen gikk med på å gjøre lekser.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar